stor hd i a600?
Sofie
2007-04-09 19:57:14 UTC
Vad händer om jag köper och sätter i en 40gb 2,5 tums hd i amiga 600? Funkar
den inte alls eller kan jag använda de första hundra megabytesen? Kommer
inte ihåg vad maxgränsen på hårddiskstorlekar är när det gäller amiga.
Anders Carlsson
2007-04-22 14:26:25 UTC
Post by Sofie
[...]
AmigaOS 2.X klarar väl upp till 4 GB partitioner. Sedan finns
det specialprogram som gör att man kan överkomma den beränsningen,
men då kanske det krävs OS 3.X av något nyare slag.

Själv köpte jag en 800 MB hårddisk på Tradera i höstas, eftersom
min gamla 60 MB redan "dött" två gånger och sjöng på sista versen.
Tur i oturen hann jag göra backup på nästan allting innan den inte
längre gick att läsa längre.
--
Anders Carlsson