Hur mkt ska man ge?
Me
2003-08-15 15:55:36 UTC
Tänkte en A4000T framför en a1200, eftersom den är lättare att utöka med
grejer etc.. Hur mkt ska man ge för en A4000t med nåt ppc-kort, ca 120mhz?
Eller rättare sagt, om jag vill ha en så billig a4000t som möjligt, vad ska
jag leta efter, och hur mkt brukar det kosta? :)

Vill nämligen ha något bättre än min speldator A500 :)
Mikael Engström
2003-08-16 18:31:30 UTC
Post by Me
[...]
Kolla om Joj har kvar sin desktop annars. Han skrev följande
för ett tag sedan:

From: ".joj" <***@telia.com>
Subject: A4000,CyberStormPPC,Grex4000,Voodoo3,SCSI m.m.
Date: 30 Jun 2003 18:53:52 GMT

A4000, buster rev. 11, OS 3.1 ROM (lite glapp i strömkontakt till moderkort)
CyberStormPPC 68060/604e/180MHz - 96Mb
G-Rex 4000
Voodoo3 2000
IBM Ultrastar 36LP, 18Gb 7200rpm(DPSS-318350N), jan. 02
Nätverkskort Realtek 10Mbit
VGA adapter
Mus
OS 3.5
S-Video kort, mkt gammalt

6000Kr

Skickas ej. Avhämtas i Mölnlycke eller kan köras till GBG+omnejd
--
.=-----------------------.---------------------------------------------=.
| Regards - Hälsningar | Personlig sida - http://fly.to/diskwasher |
`=-----------------------'---------------------------------------------='
Mikael Engström
2003-08-18 16:24:30 UTC
är det verkligen värt allt det?
Ja.
hehe, få får jag nog vänta tills jag börjar
jobba om mina amigadrömmar skall förverkligas =(
Vad hade du tänkt dig för priser? Amigor är dyra, trots den
gamla tekniken. A4000T är mycket svåra att hitta, och en
ren A4000T utan tillbehör skulle nog gå loss på minst 3000:-
--
[...]
I'm looking for a computer with a Sex Drive...