Gammalt minneskort
Krister Lund
2003-12-12 17:14:09 UTC
Jag har ett gammalt PC-Card minneskort på 4 Mb som egentligen hör till en
bärbar Compaq.

När jag provar att sätta i det i min A1200 så dyker det upp som 4 Mb
lagringsutrymme, går det inte att på något sätt använda minneskortet som ett
ram-minne istället?
J.O. Aho
2003-12-13 00:21:15 UTC
Post by Krister Lund
[...]
Har inte använt nått annat än PCMCIA nätverkskort till Amigan, så har ingen
större kunskap om hur man använder ett PCMCIA Ram som vanligt RAM istället för
"storage media", men det är två saker som du kan testa

1. Kolla ifall det finns nån inställning i "boot screen" (håll ner vänster och
höger musknapp under bootup).

2. I "System" menyn har jag för mig det fanns två program som hade med PCMCIA
att göra, kör dessa och se vad som händer.

Men det lilla man hittar med google, så ska det fungera, oavsett märke på PCMCIA.

//Aho
deegaidin
2003-12-13 01:42:14 UTC
Post by J.O. Aho
Post by Krister Lund
[...]
PrepCard i Tools-lådan . . . denne skal vistnok hjelpe deg til å sette opp
kortet som enten storage eller Ram.

såfremt du ikke har veldig lite minne i din Amiga, vil kanskje prøve å
installere workbench 3.1 på det, og så sette det opp slik at når du booter,
så får du fram cd-rom og alt slikt . . . .greit å ha i tilfelle HD crash :)

Doc