:O
Me
2003-09-25 14:37:09 UTC
Bara undrar, var håller alla till? Ni som IRC:ar kan väl titta på hos #amiga
@ QuakeNET iallafall. NH|Fackamato är nicket..
J.O. Aho
2003-09-25 19:15:40 UTC
Vi har alla flyttat till arcnet och håller till i #morphos
Me
2003-09-25 21:47:03 UTC
;P
Me
2003-11-01 08:00:41 UTC
i #amigaswe på efnet ircnet fanns däremot massa pers :)
Post by Me
;P
J.O. Aho
2003-11-01 18:33:43 UTC
Post by Me
i #amigaswe på efnet ircnet fanns däremot massa pers :)
arcnet är platsen där mer seriösa amiga användare håller till, så man slipper
de flesta "do you have this amiga game rom?", vilket visar hur låg nivå det är
på microsoft product användare.

För er som vill se en framtida amiga, kom till #morphos

//Aho
Mr B
2003-11-06 13:08:09 UTC
Post by J.O. Aho
Post by Me
[...]
Ja, visst är det för jäkligt.. alla vet väll att Amiga kör på disk images,
inte roms.. Duh....

Skämt o sidor... jag tror det är ganska många som skulle köra WinUAE, om de
bara hadde nån riktig "nytta" av det... men inte särskilt många som köpper
en amiga i dag, jämför prestanda / pengar, så är inte amigan särskilt
attraktiv.. jag har min 1200'a bara av nostalgiska skäl. vad gör jag med
den? tja, spelar k-240 med nån polare... Thats alles.
B!
J.O. Aho
2003-11-06 16:35:48 UTC
Post by Mr B
[...]
Jag har köpt mig en Pegasos och vet en hel del andra som också har gjort det.
För tillfället när man kör med MorphOS så är det ju mer eller mindre en PPC
baserad klassisk Amiga, men får hela tiden nya tillägg som gör den mer och mer
up2date.

Givetvis så kostar en PPC baserad dator mer än vad en x86 baserad, men det är
ju bara o titta på hur många som produceras, så är det inte så konstigt, men
för varje ny PPC maskin såld, desto sörre changs att det blir billigare. Som
tur så är ju inte en Pegasos lika dyr som en Mac.

En sak som e bra med UAE, den emulerar inte PPC, så allt går ju inte göras på
en icke Amiga.

//Aho