Pegasos, MorphOS och AmigaOS 3.9
David Holm
2003-09-27 09:58:04 UTC
Tjaba,
gjorde något wild and crazy igår och installerade AmigaOS 3.9 i min MorphOS: =).
Det gick faktiskt bra och nu funkar ett par Amiga apps till som vägrade starta innan. Verkar som
om det är tänkt att man ska ha Amiga stuff i MorphOS: för alla MorphOS egna systemfiler ligger i
MorphOS:MorphOS/ (blev väldigt mycket 'MorphOS' i en mening där =).

Sen undrar jag var man kan hitta bra info om Amiga och då framförallt hur skalet funkar, vad det
finns för kommandon etc. Jag hade aldrig någon Amiga (min brorsa har dock en som han inte använt
på många år) så jag känner mig inte helt bekväm ännu.

//David Holm
G***@canit.se
2003-09-28 15:34:11 UTC
+ On 27-Sep-03 10:58:04
Tjaba,
[...]
Är det inte tänkt att man ska göra så typ ? ..jag vet iofs inte.
Sen undrar jag var man kan hitta bra info om Amiga och då framförallt hur
skalet funkar, vad det finns för kommandon etc. Jag hade aldrig någon Amiga
DOS-manualen för 2.0 eller 3.1 är bra om du kan hitta en sån.

Annars kan du ju bara titta i C: och testa dej fram :)

Det fanns även en kul sak som heter shellhelp eller nåt, det gör att
du får "mansidor" till alla Amigaprylar.
J.O. Aho
2003-09-29 15:02:36 UTC
Post by G***@canit.se
+ On 27-Sep-03 10:58:04
Tjaba,
[...]
Tanken är att MorphOS kommer att inne hålla allt från WB3.x, vilket gör att
man sen inte behöver ha någon AmigaOS.
Från början så låg inte MorphOS filerna i sys:morphos utan i de vanliga
systemkatalogerna, vilket hade gjort att exprimentet här hade misslyckats.

//Aho
Mikael Engström
2003-09-29 12:24:43 UTC
Post by G***@canit.se
Det fanns även en kul sak som heter shellhelp eller nåt, det gör att
du får "mansidor" till alla Amigaprylar.
DosMan121.lha util/wb 145K 392+Complete GUI Dos Manual
--
| Regards - Hälsningar | Personlig sida - http://fly.to/diskwasher |